Bonusy

  • +50 počiatočné zásoby jedla a dreva
  • vyššia rýchlosť práce mestského centra o 10% v dobe feudálnej, o 15% v dobe hradov a o 20% v imperiálnej dobe
  • vyššia rýchlosť práce v prístavoch o 10% v dobe feudálnej, o 15% v dobe hradov a o 20% v imperiálnej dobe
  • dvojnásobný počet hit pointov mestských centier a prístavov
  • útok rytierov proti strelcom je +2 (tímový bonus)

Sprievodca pre Peržanov

Peržanom sa darí, ak je nastavený vyšší populačný limit. Podobne ako u Britov, aj perzské mestské centra v dobe, keď dosiahnu štandardného populačného limitu (75) sa ešte len zahrievajú. Vyššie populačné limity umožňujú perzským hráčom naplno využiť ich výhody. Keďže bojové slony sú najdrahšie bojové jednotky v hre, je potrebné veľké množstvo dedinčanov, aby bolo možné tieto monštrá vycvičiť.

Bonusy mestského centra a prístavov odrážajú novú filozofiu návrhu hry, v ktorej sú ekonomické bonusy v počiatkoch hry slabé a nevyužiteľné. Táto zmena posúva ekonomické bonusy do rady s vojenskými. Hit pointy sú jedinou výhodou týchto budov pred vstupom do feudálnej doby. Pri prístavoch to môžeš brať za nedôležité, ale mohutné mestské centrá preukážu svoju dôležitosť už pri prvých rýchlych nájazdoch. Aj keď neposkytuje takú bezpečnosť ako teutónske mestské centrum, aj tak je pomerne ťažké zrovnať túto stavbu zo zemou.

Ako náhle postúpiš do feudálnej doby, spustia sa dva ekonomické bonusy stavieb. Zvýši sa rýchlosť výcviku dedinčanov, a výskum technológii, ktoré sa skúmajú v mestských centrách. Najdôležitejšie zo všetkých technológii, postup do ďalších dôb, sú náhodne umiestnené práve tu! Zužitkuj túto rýchlosť k vycvičeniu väčšieho počtu dedinčanov, alebo k rýchlejšiemu postupu do ďalších dôb. Peržania sú schopný dedinčanov nahrádzať rybárskymi loďami ďaleko rýchlejšie ako ktorákoľvek iná civilizácia, a preto zraziť ich na kolená je dosť náročné, aj keď nie nemožné.

Väčšie zásoby na začiatku hry umožní pravidelný prísun dedinčanov a umožní im skoršiu výstavbu drevorubačského tábora (Lumber Camp) alebo mlyna (Mill) v blízkosti druhého zdroja jedla. Väčšina expertov volí rýchlu výstavbu drevorubačského tábora z taktických dôvodov: zvyšuje rýchlosť prísunu dreva na začiatku hry a umožňuje vytvorenie slušného záložného plánu proti skorým útokom. Mestské centrum ochráni dedinčanov, ktorí rúbu drevo v jeho okolí, zatiaľ čo drevorubači z tábora môžu zbierať drevo bez ohrozenia. Toto „záložné drevo“ naplňuje požiadavky na vybudovanie tábora skrytého pred nepriateľskými aktivitami.

Bojové slony sú späť! Iba Peržania môžu cvičiť týchto miláčikov z Age of Empires. Bojový slov (War Wlephant) je najsilnejšia a najdrahšia unikátna bojová jednotka v hre. Peržania musia vybudovať silné hospodárstvo skôr, ako budú môcť vyrábať armádu zloženú z bojových slonov. Začni s výstavbou hradu trocha neskôr než obvykle, aby si vykompenzoval túto ekonomickú náročnosť. Bojové slony pôsobia veľké škody pri útoku na budovy (môžeš ich považovať za štvornohé baranidlá). Nemíňaj drevo na výrobu baranidiel, radšej za ušetrené drevo postav farmy.

Peržania kombinujú úctyhodné hospodárstvo so skvelým výberom jednotiek zo stajní a majú prístup aj k jednotkám s palnými zbraňami, čo je pekný doplnok k slonom. Peržanom chýbajú dobí pešiaci, lukostrelci a mnísi, čo znamená, že sa dá predvídať, aké bude zloženie ich armády. Vzhľadom k extrémne rozvinutej ekonomike a mocnej unikátnej jednotke je však dosť ťažké túto civilizáciu zastaviť.